Close

CORMATE

SUPER UTILITY 23

O MODELU

Jest to ekskluzywna wersja Utility 23, tylko, że z silnikiem stacjonarnym . Napędzany silnikami nowej generacji V6 i V8 Mercruiser (250 i 350 KM), jest szybki jak bolid osiągając maksymalną prędkość do 62 węzłów (ok.115 km/godz). Nawet przy takich prędkościach silniki te są bardzo ciche i bez drgań. Kadłub Super Utility jest szczególnie zbalansowany dla silników stacjonarnych, z krótszym progiem pawęży.

BROSZURA HYDRO-DESIGN

UPROSZCZONA I LEKKA
Słynny Colin Chapman był inspiracją dla nowej serii łodzi Cormate Utility 23. Celem było stworzenie prostej i minimalistycznej łodzi, ale z jakością, wykończeniem i detalami na najwyższym poziomie klasy premium. To jest prawdziwa jakość Cormate w każdym szczególe.
Ekstremalna wydajność Utility 23 została osiągnięta poprzez uproszczenie i nadanie lekkości wszystkim częściom łodzi. Nie ma żadnych niepotrzebnych paneli i każdy centymetr kwadratowy laminatu jest zminimalizowany a mimo to powierzchnie zewnętrzne są większe niż na wielu innych łodziach w tej klasie. Brak zbędnej dekoracji czy “chwytów projektowych”. To co się liczy to wydajność i funkcjonalność.

RACING LEGACY
Pomimo tego, że uproszczenie było priorytetem, sam kadłub jest bardzo zaawansowany. Nigdy wcześniej w łodziach Cormate geny wyścigowe nie były bardziej widoczne.
Ekstremalnie niska waga oraz nowy i rewolucyjny, centralnie wentylowany “Monostep” (opracowany przez Cormate) zapewniają wydajność, która do tej pory nie była możliwa do osiągnięcia przy tej wielkości i rodzaju łodzi. Konstrukcja Monostep zmniejsza ryzyko nadsterowności i obrotu łodzi przy wysokich prędkościach, które są znaną wadą w niektórych kadłubach z poprzecznymi progami. Poprzez wykonanie ostatniej części dziobu bardziej prostej, długość linii wodnej kadłuba jest przedłużona, ale nie do skrajności, że kąt natarcia dziobu na falę nie zapewnia odpowiedniej hydrodynamicznej nośności podczas wejścia w duże fale lub cumowania przy skalistych wybrzeżach. Utility 23 ma również agresywną budowę kadłuba typu „delta-bottom” (szerokość kadłuba maleje szybko w kierunku dziobu), ale ma wciąż stosunkowo umiarkowany kąt nachylenia powierzchni pływalnej kadłuba, w porównaniu do wielu innych nowoczesnych kadłubów. Połączenie zapewnia precyzyjną i miękką jazdę bez bezwzględnego efektu “podwójnej sterowności”. To jeszcze bardziej zmniejsza ryzyko wystąpienia nadsterowności dziobu lub obrotu łodzi przy wysokich prędkościach.

Połączenie konstrukcji Monostep, agresywnego kształtu części pływającej kadłuba (delta shape) o ostrym nachyleniu 24,5 stopni, zapewnia sportowe osiągi i komfort nieporównywalny z innymi jednostkami w tej klasie. Efektywne i przemyślane metody produkcji, sprawiają, że ​​jednostka ta jest przystępna cenowo nawet przy tak wysokim poziomie jakości. W połączeniu z niewielką wagą i bardzo efektywnym kadłubie jest również bardzo ekonomiczna w posiadaniu.

ZALETY SILNIKA STACJONARNEGO
• spowalnia ruchy kadłuba i dodaje więcej stabilności bocznej (większy moment bezwładności i niższy środek ciężkości) .

• Bardziej otwarta i praktyczna rufowa część łodzi, do kąpieli, sportów wodnych, nurkowania i łowienia ryb.

• Bardzo precyzyjny i szybki system wspomagania kierownicy (to tylko 2,6 obrotów na łodziach Cormate). Bardzo niewiele wysiłku jest potrzebne do szybkiego i precyzyjnego używania kierownicy przy dużej prędkości lub gdy potrzebna jest szybka akcja w porcie.

• Mniej hałasu i głębszy, bardziej relaksacyjny dźwięk silnika (Mercruiser nowej generacji)

DANE TECHNICZNE

Długość711 cm


Szerokość227 cm


Waga od1200 kg


ZanurzenieOK 65 cm


Miejsca8


Spanie2


Zbiornik paliwa150-200 L


Max. prędkość50-62 węzłów (93-115 km/godz)


Konstruktor: Egil Ranvig (Hygro Design AS)

Galeria

English