Close

CNC Milling

BALT-YACHT to jedna z największych w Polsce stoczni jachtowych z wieloletnim doświadczeniem, produkująca łodzie najwyższej jakości z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Jedną z nich jest 5 osiowe centrum obróbcze MX5 firmy CMS z układem sterowania FANUC 31I-B5 najnowszej generacji. Wszystkie projekty wykonywane są zgodnie z dostarczoną dokumentacją 3D przez klienta. Proces obróbki skrawaniem jest nadzorowany przez zespół doświadczonych inżynierów. Departament CNC wykorzystuje oprogramowanie wspomagające procesy projektowania i wytwarzania CAD/CAM firmy Autodesk. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania jesteśmy w stanie zrealizować nawet najbardziej zaawansowane projekty dla różnych gałęzi przemysłu tj. stoczniowy, motoryzacyjny, lotniczy itp.

Więcej

1990 – 2020

— 30 LAT FIRMY —

około 300

łodzi produkowanych rocznie

PONAD 18 TYSIĘCY

ŁODZI WYPRODUKOWANYCH OD 1990 ROKU

70 modele

WPROWADZONE OD POCZĄTKU ISTNIENIA FIRMY (1990R)

20

NOWYCH MODELI WPROWADZONYCH OD 2012 ROKU

HISTORIA

Żadna firma szkutnicza z terenu Augustowszczyzny nie może poszczycić się tak bogatą i odległą historią…

Łodzie trafiają do niemal wszystkich państw europejskich a nawet Australii i słyną z doskonałej jakości. To zawsze był priorytet w działalności Państwa Kozłowskich, nie zadowalała ich ilość wyprodukowanych jednostek ale precyzja wykonania .

Dziś firmę wspiera syn Marek jako Dyrektor oraz synowe: Magdalena i Irena a nowe pokolenie wnuków powoli dorasta, by kontynuować rodzinną tradycję …

Kontakt

czekamy na twoje pytania

tel. (+ 48) 87 643 17 00

(+ 48) 87 643 18 00

Żarnowo Pierwsze 9B

16-300 Augustów

balt-yacht@post.pl
www.baltyacht.pl

    Sun Camperem na Berlin

    Kolejny rejs SunCamperem 30 został zrealizowany, tym razem, po rzekach i kanałach stolicy Niemiec, Berlinie.

    Poniżej krótka relacja z tej wyprawy, której pełen opis będzie można przeczytać w grudniowym wydaniu miesięcznika „Żagle+ Jachty Motorowe”.

     

    Od 2010 r., kiedy to dokonaliśmy pionierskiego przepłynięcia kanałem augustowskim z Augustowa do Kowna, a potem do Kłajpedy, poprzez kolejne lata odkrywamy oryginalne szlaki do wodnych wędrówek niedaleko granic naszego kraju.

    W następnym 2011 r. pływaliśmy po Dnieprze przez Dzikie Pola, od Kachowki do Zaporoża, w 2013 eksplorowaliśmy największe w Finlandii jezioro – Saima w południowej Karelii.

    Nie mogło nas zabraknąć na otwarcie (po remoncie) kanału Augustowskiego w 2014 r. i ponownie ruszyliśmy do Grodna. W nawiązaniu do historii i kultury tego regionu, 2 królewskich miast leżących na jego krańcach, postanowiliśmy tę drogę wodną  nazwać Szlakiem Królewskim.  W następnym roku ruszyliśmy szlakiem Szwejka po wodzie,  pokonując Wełtawę od Pragi w kierunku Czeskich Budziejowic, aż do pięknego zamku Orlik, własności jednego z najbogatszych rodów czeskich – Szwarcenbergów. Wreszcie w ubiegłym 2016 r. ruszyliśmy na węgierskie morze – Balaton, po którym z uwagi na szczególną strefę pływaliśmy elektrycznym Sun Camperem 30. Relacje ze wszystkich wypraw zamieszczane były w miesięczniku „Żagle”.

    Pomysłodawcą i „ojcem” wszystkich rejsów był Benedykt Kozłowski, współwłaściciel stoczni Balt Yacht, producenta naszych środków transportu, a podstawową załogę tworzyli: w/w autor pomysłu, a także Jacek Centkowski (konstruktor tych jachtów) oraz Stanisław Iwiński, redaktor magazynu „Żagle”.

    Na zakończenie cyklu wypraw wokół granic Polski, zaplanowany i zrealizowany został rejs Sun Camperem 30 po rzekach i kanałach stolicy Niemiec, Berlinie. Można stąd ruszyć na największy obszar dróg wodnych Niemiec, obejmujący 3600 kilometrów dróg wodnych, z czego ponad 200 znajduje się w granicach samego Berlina! Można więc wybrać się jachtem do samego serca miasta i oglądać jego zabytki od strony wody lub pływać po okolicznych, połączonych ze sobą kanałach, rzekach i jeziorach. Wokół miasta jest ponad 70, doskonale wyposażonych w pełną infrastrukturę, dostępnych dla wszystkich marin! Współorganizatorem naszej wyprawy do Berlina był niemiecki przedstawiciel stoczni Balt Yacht, firma Fichtner Marine, która udostępniła nam jacht oraz służyła nam radą i wszelką pomocą. Firma dysponuje kilkoma jednostkami Sun Camper 30 oraz Balt 818 Tytan, przeznaczonymi dla chętnych do czarterowania i pływania po okolicznych szlakach. A jest co zwiedzać. Można dopłynąć do samego serca Berlina w pobliże Richstagu i Bramy Brandenburskiej, albo zwiedzić satelitarne miasta wokół stolicy Niemiec. Szczególnie spodobał nam się Poczdam, w którym aż roi się od ciekawych zabytków, zarówno tych starszych z czasów wielkości Prus, jak i tych bliższych naszym czasom współczesnym, związanym z podziałem Niemiec i stworzenie „żelaznej kurtyny” oddzielającej nas przez 45 lat od zachodu Europy.

    Tekst: Stanisław Iwiński     Zdjęcie: Jacek Centkowski

    Skip to content