BALT-YACHT to jedna z największych w Polsce stoczni jachtowych z wieloletnim doświadczeniem, produkująca łodzie najwyższej jakości z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Jedną z nich jest 5 osiowe centrum obróbcze MX5 firmy CMS z układem sterowania FANUC 31I-B5 najnowszej generacji. Wszystkie projekty wykonywane są zgodnie z dostarczoną dokumentacją 3D przez klienta. Proces obróbki skrawaniem jest nadzorowany przez zespół doświadczonych inżynierów. Departament CNC wykorzystuje oprogramowanie wspomagające procesy projektowania i wytwarzania CAD/CAM firmy Autodesk. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania jesteśmy w stanie zrealizować nawet najbardziej zaawansowane projekty dla różnych gałęzi przemysłu tj. stoczniowy, motoryzacyjny, lotniczy itp.
— 30 LAT FIRMY —
łodzi produkowanych rocznie
ŁODZI WYPRODUKOWANYCH OD 1990 ROKU
WPROWADZONE OD POCZĄTKU ISTNIENIA FIRMY (1990R)
NOWYCH MODELI WPROWADZONYCH OD 2012 ROKU
Żadna firma szkutnicza z terenu Augustowszczyzny nie może poszczycić się tak bogatą i odległą historią…
Łodzie trafiają do niemal wszystkich państw europejskich a nawet Australii i słyną z doskonałej jakości. To zawsze był priorytet w działalności Państwa Kozłowskich, nie zadowalała ich ilość wyprodukowanych jednostek ale precyzja wykonania .
Dziś firmę wspiera syn Marek jako Dyrektor oraz synowe: Magdalena i Irena a nowe pokolenie wnuków powoli dorasta, by kontynuować rodzinną tradycję …
czekamy na twoje pytania
tel. (+ 48) 87 643 17 00
(+ 48) 87 643 18 00
Żarnowo Pierwsze 9B
16-300 Augustów
Jacht SunCamper 31 powstał dzięki wieloletniemu doświadczeniu w produkcji i eksploatacji jego poprzedników: popularnego SunCampera 30 – Jacht Roku w Polsce w 2010 r. oraz SunCampera 35 – Jach Roku w Polce w 2019 r. Za sprawą wykorzystania sprawdzonych rozwiązań powstał model, który doskonale odnajdzie się w różnych warunkach i sprawi, że Twój wypoczynek będzie jeszcze przyjemniejszy.
SunCamper 31 to model, który w pełni oddaje filozofię Balt Yacht – komfort i łatwość dostępu w każdym detalu. To co różni go od modelu SunCamper 29 to jego wyjątkowo zaprojektowana, przedłużona platforma rufowa stanowi doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto ceni wygodę i funkcjonalność.
Duża i przestronna platforma ułatwia wejście na pokład niezależnie od strony zacumowania, zapewniając wygodny dostęp do jachtu. Dzięki centralnej sekcji, która podnosi się na siłownikach, możliwe jest pełne przechylenie silnika zaburtowego, co gwarantuje łatwy dostęp do śruby napędowej – wszystko, co potrzebne do szybkiej konserwacji czy serwisu.
Wysoki reling na końcu platformy nie tylko zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo, ale także staje się idealnym miejscem do przechowywania sprzętu, takiego jak rowery czy deski wiosłowe. Dodatkowo, platforma została wyposażona w przestronną bakistę na przechowywanie.
Na pierwszy rzut oka pod względem stylistyki SunCamper 31 przypomina inny, nieco większy model – SunCamper 35, który również cieszy się dużym zainteresowaniem. Nowszy jacht posiada nowoczesną sylwetkę, spełniający swoją rolę hydrodynamiczny kadłub oraz robiące niemałe wrażenie wnętrze, dzięki któremu od razu poczujesz się jak w domu. SunCamper 31 cechuje się również optymalnymi wymiarami i wagą, dzięki czemu transport lądowy jest znacznie ułatwiony, a manewrowanie i cumowanie na wodzie prostsze i bezpieczniejsze niż kiedykolwiek.
Houseboat SunCamper 31 posiada bardzo charakterystyczny i funkcjonalny kształt kadłuba. Sam dziób natomiast jest położony wyżej i ma „kielichowaty kształt”, co ma na celu zapewnić „suchą” żeglugę nawet podczas występowania wysokich fal. Dodatkowo na dziobie znajduje się specjalna furtka, która w połączeniu z obniżonym trapem dziobowym umożliwia jeszcze wygodniejsze zejście na ląd. Natomiast, aby zejść z dziobu na plażę czy płytki brzeg, można skorzystać z dodatkowej drabinki.
SunCamper 31 został zaprojektowany w taki sposób, aby jego wnętrze było funkcjonalne i wysoce estetyczne. Jedną z najważniejszych cech jest duża i przeszklona pokładówka, która mieści 2 kabiny, salon-sterówkę oraz łazienkę. Zarówno jasna pokładówka, jak i kokpit przykryte są dachem z dwoma przesuwanymi pokrywami. Pokrywy można łatwo otworzyć, umożliwiając tym lepszą wentylację i nasłonecznienie. Pokrywa tylna została zaprojektowana w taki sposób, aby w razie potrzeby i chęci zamontować na niej panele fotowoltaiczne. Wnętrze jest także bardzo dobrze doświetlone światłem naturalnym, co jest możliwe dzięki dużym powierzchniom okien pokładówki oraz przeszklonym, przesuwanym drzwiom tylnym, które zapewniają widoczność na wszystkie strony. W przypadku gorszej pogody bez problemu opuścisz namiot ukryty pod dachem, który przysłoni kokpit oraz ochroni przed deszczem i wiatrem.
Funkcjonalne wnętrze pokładówki zostało zaprojektowane tak, aby sprostać nawet największym wymaganiom. Przede wszystkim w jej środku znajduje się obszerna i zamykana kabina dziobowa z podwójną koją dziobową, hundkoją i łazienką. Zarówno sama kabina, jak i łazienka są właściwie oświetlone i wentylowane. Lewa burta salonu dysponuje wygodną dinetą ze stołem i wygodnymi siedziskami dla czterech osób. Dineta po opuszczeniu stołu może zamienić się w dodatkowe dwa miejsca noclegowe. Salon-sterówka posiada natomiast moduł kuchenny ze zlewem, kuchenką gazową, lodówką, szafką i praktycznymi szufladami. Pod podłogą salono-sterówki są umieszczone niezbędne podczas żeglugi zbiorniki z wodą i wszelkie akumulatory „życiowe”, do których jest zapewniony łatwy dostęp. Natomiast za dinetą znajduje się dwuosobowa wygodna kabina rufowa. W jej wnętrzu znajdziesz całe niezbędne wyposażenie, takie jak szafki, schowki czy lampki oświetleniowe. Tuż przed pokładówką znajduje się bardzo przytulny kokpit dziobowy z siedziskiem dla trzech osób i miejscem na leżak.
SunCamper 31 został zaprojektowany w taki sposób, aby doskonale sprawdzić się na różnego rodzaju zbiornikach wodnych. Między innymi ułatwione jest także pływanie nim po stosunkowo płytkich akwenach. Jest to możliwe za sprawą zastosowania trzech podłużnych prowadnic dennych. To właśnie one chronią zarówno dno kadłuba, jak i śrubę napędową silnika przed ewentualną kolizją z przeszkodami podwodnymi, a dodatkowo zapewniają dobrą stabilność kursową oraz mały dryf przy zakręcaniu. Wszystko to sprawia, że żeglowanie staje się jeszcze bezpieczniejsze.
Zalecanym napędem SunCampera 31 są silniki zaburtowe tzw. „uciągowe” o mocach od 25 do 115 KM. Dla osób bez uprawnień motorowodnych zalecane są silniki „uciągowe” o mocy 40 – 60 KM pozwalające osiągać do 15 km/h. Przy ekonomicznej prędkości SunCampera 31 około 10 km/h jego silnik zużywa do 3 litrów benzyny na godz. Dla uzupełnienia standardowej wersji napędu silnikami zaburtowymi opracowano także wersje napędu silnikiem stacjonarnym diesla o mocy 20 lub 30 KM pozwalającymi osiągać prędkość maksymalną 12 – 14 km/h. W przypadku proekologicznego napędu elektrycznego z prostym wałem lub zaburtowe przewidziano silniki o mocy 8 – 20 kW zasilane akumulatorami o bezpiecznym napięciu do 50 V. Tak napędzany houseboat powinien osiągać maksymalną prędkość 10 – 12 km/h.
Umożliwia go umiarkowana masa jednostki ponad 3 tony, szerokości 3 m i wysokości transportowej na przyczepie samochodowej około 3,8 m (wiadukty do 4m)
SunCamper 31 daje niezliczone możliwości bezpiecznego rejsu oferując przestrzeń i wygodę a nowoczesny design i możliwość wyboru kolorystyki zarówno kadłuba, jak i wnętrz sprawi, że spersonalizujesz projekt pod swoje potrzeby i od razu poczujesz się jak w domu.
Długość max9,52 m ***
Długość kadłuba8,22 m
Szerokość max3 m
Zanurzenie max0,56 m
Wysokość max3,1 m / 3,3 m* / 3,64 m**
Wysokość nad KLW2,55 m / 2,74 m* / 3,08 m**
Masa bez silnika3440 kg
Masa z silnikiem3620 kg (zaburtowy)
Silnik zaburtowy25 – 115 KM
Silnik stacjonarny20 – 30 KM
Zbiornik paliwa190 L
Zbiornik wody215 L
Zbiornik fekaliów120 L
Załoga max8 osób
Koje7 osób
Kategoria CEC-8
* wysokość z anteną TV i podniesioną lampką topową
** wysokość z anteną TV, podniesioną lampką topową i zamontowanym flagsztokiem
*** długość z trapem dziobowym i platformą