BALT-YACHT to jedna z największych w Polsce stoczni jachtowych z wieloletnim doświadczeniem, produkująca łodzie najwyższej jakości z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Jedną z nich jest 5 osiowe centrum obróbcze MX5 firmy CMS z układem sterowania FANUC 31I-B5 najnowszej generacji. Wszystkie projekty wykonywane są zgodnie z dostarczoną dokumentacją 3D przez klienta. Proces obróbki skrawaniem jest nadzorowany przez zespół doświadczonych inżynierów. Departament CNC wykorzystuje oprogramowanie wspomagające procesy projektowania i wytwarzania CAD/CAM firmy Autodesk. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania jesteśmy w stanie zrealizować nawet najbardziej zaawansowane projekty dla różnych gałęzi przemysłu tj. stoczniowy, motoryzacyjny, lotniczy itp.
— 30 LAT FIRMY —
łodzi produkowanych rocznie
ŁODZI WYPRODUKOWANYCH OD 1990 ROKU
WPROWADZONE OD POCZĄTKU ISTNIENIA FIRMY (1990R)
NOWYCH MODELI WPROWADZONYCH OD 2012 ROKU
Żadna firma szkutnicza z terenu Augustowszczyzny nie może poszczycić się tak bogatą i odległą historią…
Łodzie trafiają do niemal wszystkich państw europejskich a nawet Australii i słyną z doskonałej jakości. To zawsze był priorytet w działalności Państwa Kozłowskich, nie zadowalała ich ilość wyprodukowanych jednostek ale precyzja wykonania .
Dziś firmę wspiera syn Marek jako Dyrektor oraz synowe: Magdalena i Irena a nowe pokolenie wnuków powoli dorasta, by kontynuować rodzinną tradycję …
czekamy na twoje pytania
tel. (+ 48) 87 643 17 00
(+ 48) 87 643 18 00
Żarnowo Pierwsze 9B
16-300 Augustów
Opinia Pana Grzegorza Czarneckiego o łodzi Balt 26
Jacht pozwala w pełni realizować założenia konstrukcyjne: bardzo dobrze sprawdza się w żegludze przybrzeżnej, na wodach Zatoki Gdańskiej i w delcie Wisły. Zgodnie z projektem jest stabilny i prezentuje poprawną dzielność morską do ok. 6°B (w porywach nawet 7°B) i przy stanie morza do 3. Przy silniejszym wietrze nie wychodziłem z portu. Pod żaglami pływałem z szybkością do 8 węzłów, na silniku bez wysiłku do 6 węzłów. Dzięki małemu zanurzeniu, po podniesieniu miecza, umożliwia wchodzenie nie tylko do dużych marin, jak Hel czy Gdynia, ale także małych portów (Kuźnica) czy wręcz dobijanie do przybrzeżnych pomostów (Rzucewo – ok. 70 cm głębokości). Na kursach bajdewindowych aż do półwiatru jest dosyć stabilny – unieruchomienie rumpla przy pomocy linki pozwala na kilkanaście – kilkadziesiąt minut żeglugi bez zaangażowania w sterowanie. Moim zdaniem jest też… po prostu bardzo ładny. Ale to subiektywna ocena. Wg mnie to bardzo dobra łódka do żeglugi we dwoje, czy w modelu 2+2. Ale, co bardzo ważne – dobrze radzę sobie w żegludze i manewrach portowych także wtedy, gdy jestem na pokładzie sam.
Hotelowo bardzo wygodny, wysoka mesa, wygodne materace w kojach, duży komfort zarówno w dzień, jak i podczas snu. Agregat grzewczy zapewnia wystarczający komfort w czasie postoju nawet w pierwszych dniach kwietnia czy listopada – gdy temperatura na zewnątrz spada do 5 – 10°C.
Na co należy zwrócić uwagę? Wybór silnika oraz wybór i montaż pantografu wymagają precyzji – wysoka rufa sprawia, że łatwo o kłopoty – tj. silnik, który zbyt płytko zanurza się w wodzie lub do którego trudno sięgnąć z kokpitu. Wskazana długa kolumna w silniku i pantograf o dużym skoku. Bardzo chwalę sobie tą inwestycję.